Nå er jeg igang med strikking av sokker. Jeg har ikke strikket på en uke. Har hatt besøk av datter med familie. Barnebarna har fått strikkeklær og det var populært. Sokkene er strikket i PT 5 sport garn og det er drops mønster jeg bruker. Syntes det er litt spennende farger sammen.
Nå er guttejakka ferdig. Den er strikket i mandarin petit. Jeg ble fornøyd med den. Får snart besøk av datter med familie og da blir det nye strikkeklær på barnebarna. Gleder meg veldig. Har startet opp med et par sokker i Regina garn. Dem skal bli i str. ca 32.
Så langt har jeg kommet på guttejakka. Den strikkes i mandarin petit. Den strikkes fram og tilbake så det er litt jobb. Armene strikkes på rundpinne. Det skal være hette på jakka også. Den strikkes på pinne nr.3
Nå er sokkene i flettestrikk ferdig. Dem er strikket Zen garn på pinne nr. 3 Nå har jeg startet med en guttejakke til barnebarnet i mandarin petit. Den strikkes i str. 6 år.
Her er tunikan ferdig strikket. Det er strikket i Noda 100% lammeull. Så er jeg igang med sokker strikket i projo garn. Jeg strikker fletter på ankelen og aver foten. Neste blir sokker i Zen garn.
Nå har jeg strikket baksiden på Fiona tunika. Den strikker jeg i Noda 100% lammeull. Strikker på pinne nr 3,5. Det er et lett og fint garn og strikke av. Nå skal jeg strikke baksiden.
Her er mine første bidrag til VM strikk. Tunikan er strikket i Noda lammeull på pinne nr.3,5 Sokkene er i projo garn på pinne nr.3. Det er flette strikk på ankelen og i str. 35.
Dette er diverse strikketøy som skal ferdigstilles gjennom VM. Tunika i noda garn kjøpt på strikketreffet hos projo. Zen garn og projo garn skal det bli sokker av. Har også et sandnes minipallet. Blir veldig spennende om jeg kan bli ferdig.
Her er et utsnitt av de sokker jeg har strikket siden 1 juni. Øverste til høre er det dropssokker De andre er helt vanlige sokker. Det er sokker i Regia Galaxy og et par i sandnes minipalett. Jeg har gått igang med sokker i barnestørrelse. Til fredagen er det starten på vm strikk hos projo Da skal jeg strikke tunika av noe garn jeg kjøpte da jeg var på strikketreff.
Her har jeg ferdig tre par sokker til ravely 52 par sokker. De første er strikket i Karisma. Tror jeg vil beholde de selv. De to andre er strikket i sisu og On line garn. De er til barn. Jeg var på Skarnes i går på strikketreff. Der kjøpte jeg garn til flere sokker og en tunika. Det var masse fint garn og få kjøpt der. Hyggelig og treffe strikke venner også.
Sokker på gang til http://www.ravelry.com/ Jeg har noe garn som skulle vært brukt til sokker. Nå er dukkebuksa ferdig strikket. Det er strikket i mandarin petit som også er restegarn.
Nå har jeg begynt på et dukkesett til baby dukken. Det er restegarn i mandarin petit. Jeg fant oppskriften i en bok som heter "babystrikk til dukken". Jeg strikker dukkeklær til jeg skal begynne med sokker. Jeg har meldt meg på Ravely 52 sokkepar på et år. Dette begynner den 1 juni. Jeg har også meldt meg på mesterskapsstrikk. Dette begynner den 11 juni.
Jeg har strikket flere restesokker. Fint og få brukt opp restegarn. Neste prosjekt er sporty guttevest til barnebarnet. Han hadde sett det i bladet og lurte på om mormor ville strikke slik til han. Det ville jeg gjerne, selfølgelig. Den er strikket i mandarin petit.
Nå er tunikan ferdig. Jeg ble fornøyd med resultatet. Så nå kan barnebarnet mitt få den og blir vel brukt til høsten. Den er litt stor enda til henne som er to og et halvt år. Nå har jeg flere restesokker på gang.
Jeg har vært bortreist hos datter med familie. Derfor har jeg ikke blogget på en stund. Jeg er godt igang med hettejakke til barnebarn. Den er strikket i sisu garn.
Drops sokker strikket av Karisma. Var på Gjøvik og handlet garn til meg og naboen. Vi har sokke dilla for tiden. De små sokkene er strikket av restegarn, sisu. Det var ønske om tynne ullsokker til barnebarna. Som dere ser har jeg nok sisu garn til flere. Jeg venter med og strikke mønster sokker til jeg har fått nye glass i brillene mine. Ser litt dårlig med de gamle.