25. juli 2010

Sokker.


Nå er sokkene ferdig. Disse sokkene er strikket i PT 5 garn på pinne nr. 3

De lilla stjernesokkene er også strikket i PT 5 garn.

Barnestrøpene i str. 4 år er strikket i Falk garn på pinne nr. 3,5.
Posted by Picasa

16. juli 2010

Sokker.

Nå er jeg igang med strikking av sokker. Jeg har ikke strikket på en uke. Har hatt besøk av datter med familie. Barnebarna har fått strikkeklær og det var populært.
Sokkene er strikket i PT 5 sport garn og det er drops mønster jeg bruker. Syntes det er litt spennende farger sammen.
Posted by Picasa

7. juli 2010

Guttejakke.

Nå er guttejakka ferdig. Den er strikket i mandarin petit. Jeg ble fornøyd med den. Får snart besøk av datter med familie og da blir det nye strikkeklær på barnebarna. Gleder meg veldig. Har startet opp med et par sokker i Regina garn. Dem skal bli i str. ca 32.
Posted by Picasa

2. juli 2010

Guttejakke

Så langt har jeg kommet på guttejakka. Den strikkes i mandarin petit. Den strikkes fram og tilbake så det er litt jobb. Armene strikkes på rundpinne. Det skal være hette på jakka også. Den strikkes på pinne nr.3
Posted by Picasa

27. juni 2010

Diverse prosjekter gjennom VM 2010


Nå er sokkene i flettestrikk ferdig. Dem er strikket Zen garn på pinne nr. 3
Nå har jeg startet med en guttejakke til barnebarnet i mandarin petit. Den strikkes i str. 6 år.

24. juni 2010

Flettesokker på gang.

Nå har jeg flettesokker på tur. Det er strikket i Zen garn på pinne nr. 3.

21. juni 2010

Diverse prosjekter gjennom VM 2010



Her er tunikan ferdig strikket. Det er strikket i Noda 100% lammeull. Så er jeg igang med sokker strikket i projo garn. Jeg strikker fletter på ankelen og aver foten. Neste blir sokker i Zen garn.

18. juni 2010

Fiona tunika.

Nå har jeg strikket baksiden på Fiona tunika. Den strikker jeg i Noda 100% lammeull. Strikker på pinne nr 3,5. Det er et lett og fint garn og strikke av. Nå skal jeg strikke baksiden.

16. juni 2010

VM strikk.

Her er mine første bidrag til VM strikk. Tunikan er strikket i Noda lammeull på pinne nr.3,5
Sokkene er i projo garn på pinne nr.3. Det er flette strikk på ankelen og i str. 35.

14. juni 2010

Diverse prosjekter gjennom VM 2010


Dette er diverse strikketøy som skal ferdigstilles gjennom VM. Tunika i noda garn kjøpt på strikketreffet hos projo. Zen garn og projo garn skal det bli sokker av. Har også et sandnes minipallet.
Blir veldig spennende om jeg kan bli ferdig.

9. juni 2010

Sokker som jeg har fått ferdig.


Her er et utsnitt av de sokker jeg har strikket siden 1 juni. Øverste til høre er det dropssokker
De andre er helt vanlige sokker. Det er sokker i Regia Galaxy og et par i sandnes minipalett. Jeg har gått igang med sokker i barnestørrelse. Til fredagen er det starten på vm strikk hos projo
Da skal jeg strikke tunika av noe garn jeg kjøpte da jeg var på strikketreff.

6. juni 2010

Sokkeprosjektet.



Her har jeg ferdig tre par sokker til ravely 52 par sokker. De første er strikket i Karisma. Tror jeg vil beholde de selv. De to andre er strikket i sisu og On line garn. De er til barn.
Jeg var på Skarnes i går på strikketreff. Der kjøpte jeg garn til flere sokker og en tunika. Det var masse fint garn og få kjøpt der. Hyggelig og treffe strikke venner også.
Posted by Picasa

1. juni 2010

28. mai 2010

Litt nytt denne uken.


Sokker på gang til http://www.ravelry.com/ Jeg har noe garn som skulle vært brukt til sokker.
Nå er dukkebuksa ferdig strikket. Det er strikket i mandarin petit som også er restegarn.

23. mai 2010

Dukkesett til babydukke.












Nå har jeg begynt på et dukkesett til baby dukken. Det er restegarn i mandarin petit. Jeg fant oppskriften i en bok som heter "babystrikk til dukken". Jeg strikker dukkeklær til jeg skal begynne med sokker. Jeg har meldt meg på Ravely 52 sokkepar på et år. Dette begynner den 1 juni. Jeg har også meldt meg på mesterskapsstrikk. Dette begynner den 11 juni.
Posted by Picasa

18. mai 2010

Guttevest.

Nå er guttevesten ferdig. Ble fornøyd med den. Kanskje litt stor i størelsen, men går greit og kan brukes i sommer.
Posted by Picasa

11. mai 2010

Nytt prosjekt.


Jeg har strikket flere restesokker. Fint og få brukt opp restegarn.
Neste prosjekt er sporty guttevest til barnebarnet.
Han hadde sett det i bladet og lurte på om mormor ville strikke slik til han. Det ville jeg gjerne, selfølgelig. Den er strikket i mandarin petit.
Posted by Picasa

9. mai 2010

Gråtass tunika.

Nå er tunikan ferdig. Jeg ble fornøyd med resultatet.
Så nå kan barnebarnet mitt få den og blir vel brukt til høsten.
Den er litt stor enda til henne som er to og et halvt år.
Nå har jeg flere restesokker på gang.
Posted by Picasa

3. mai 2010

Gråtass tunika

Nå har jeg startet på tunikan. Den er strikket i mange farger så det er litt arbeide men morro og strikke. Jeg strikker den i str. 4 år.
Posted by Picasa

28. apr. 2010

Neste prosjekt.

Jeg har kjøpt garn til gråtass tunika og skal strikke den. Jeg er ny blogger og takk for alle fine komentarer jeg har fått på bloggen min.
Posted by Picasa

Guttejakke.

Nå er guttejakka ferdig. Jeg ble veldig fornøyd med den.

Jeg skal nå sy ferdig skinnposen som ligger og venter på tur. Så har jeg flere sokker som skal strikkes.
Posted by Picasa

23. apr. 2010

Hettejakke.

Jeg har vært bortreist hos datter med familie. Derfor har jeg ikke blogget på en stund.
Jeg er godt igang med hettejakke til barnebarn. Den er strikket i sisu garn.
Posted by Picasa

12. apr. 2010

Skinnpose på gang.


Jeg er langt på vei med en skinnpose til. Dette er forsiden på posen. Det mangler litt søm på baksiden og hemper og knapper. Jeg mangler trykk også.

Guttejakke på gang.

Jeg har begynt og strikke tøff jakke til barnebarnet mitt.
Det er strikket i sisu garn. Det er et fint garn til barneklær.
Posted by Picasa

Flere restesokker.

Nå er jeg lei av og strikke restesokker. Men jeg er fornøyd med og få brukt opp litt restegarn.
Posted by Picasa

4. apr. 2010

3. apr. 2010

Påskestrikk














Drops sokker strikket av Karisma. Var på
Gjøvik og handlet garn til meg og naboen. Vi har sokke dilla for tiden. De små sokkene er strikket av restegarn, sisu. Det var ønske om tynne ullsokker til barnebarna. Som dere ser har jeg nok sisu garn til flere. Jeg venter med og strikke mønster sokker til jeg har fått nye glass i brillene mine. Ser litt dårlig med de gamle.

Posted by Picasa