Jeg har kastet meg på revebølgen. Ritig så morro er det med disse luene. Jeg har strikket med smart garn. Den store er strikket på pinne nr.4. Den minste er på pinne nr. 3,5. Blir nok flere av dem :)
6. okt. 2013
2. okt. 2013
Rødnissegenser.
Jeg har begynt og tenke på jula. Har strikket en rødnisse genser fra Månetopp oppskrift.
Den er i str.8år og strikket på pinne nr.15. Garnet er vamsegarn fra Rauma.
Barna blir så fine i slike nisse klær og det vamer godt.
Den er i str.8år og strikket på pinne nr.15. Garnet er vamsegarn fra Rauma.
Barna blir så fine i slike nisse klær og det vamer godt.
29. sep. 2013
Pannebånd.
Jeg har strikket et pannbånd i marius mønster av restegarn. Garnet er mini alpakka. Blir fin til kalde høstdager. Barnebarnet mitt skal få det.
25. sep. 2013
Sokker.
To par sokker strikket av Opal på pinne nr.2,5. Det ene paret stemte veldig med mønster i garnet.
Det andre ble ikke slik selv om jeg passet på og begynne på samme sted.
Ble fornøyd med fargene. Blir gaver dette.
Det andre ble ikke slik selv om jeg passet på og begynne på samme sted.
Ble fornøyd med fargene. Blir gaver dette.
12. sep. 2013
Baby kjole.
Kjole strikket fra hefte viking garn 0706. Jeg har strikket tre slike før. Dette skal bli en gave til ei som blir født i februar. Jeg har brukt lanett garn og strikket på pinne nr.2,5. Størrelse er 3mnd-6mnd.
Gleder meg til og gi den bort.
Gleder meg til og gi den bort.
5. sep. 2013
Tunika og tights.
Dette settet er fra Mandarin barn 1105. Det er strikket i str. 8år. Jeg har strikket det i mindre str. før.
Syntes dete er et flott sett. Det er strikket i mandarin petit på pinne nr.3.
Syntes dete er et flott sett. Det er strikket i mandarin petit på pinne nr.3.
23. aug. 2013
Genser.
Fotball genser i Madarin Medi. Jeg skulle strikke en fotball genser til barnebarnet i bomull. Fikk hjelp på garn butikken og fant en i smart garn. Mønsteret er fra mix barn 0603. Ull blir litt for varmt til gutten. Det ble litt pirk og brodere fotball gutten. Bomullsgarn deler seg lett. Grønnfargen var litt i lyseste laget. Men resultatet ble bra syntes jeg.
14. aug. 2013
Kjole.
Da har det blitt en kjole til barnebarnet mitt igjen. Det var spørsmål om en i bomull. Madarin petit er bare nydelig i bruk og kan vaskes og holde seg like fin. Mønsteret er fra hefte mandarin barn 1204. Den er strikket str. 6 år. Den blir fin med genser eller t skjorte under. En fin skolekjole blir det også. Hun starter i første klasse.
9. aug. 2013
Baby jakke.
Jeg har strikket en baby jakke i Rauma baby garn. Kom over tre bunter garn til halv pris på husfliden.
Oppskriften er fra Sandnes Lanett 0412. Jeg har strikket to av samme mønster i Lanett for en tid tilbake.
Syntes så godt om mønsteret. Dette skal bli en gave til en som ikke er født enda.
Oppskriften er fra Sandnes Lanett 0412. Jeg har strikket to av samme mønster i Lanett for en tid tilbake.
Syntes så godt om mønsteret. Dette skal bli en gave til en som ikke er født enda.
2. aug. 2013
Marius genser.
Nå har det blitt en Marus genser igjen. Blir ikke fort lei marius strikk. Mønsteret er fra hefte Tema 29. Marius sandnes garn. Jeg har brukt smart garn og strikket i str.8 år. Det er greit og strikke i rundstrikk,slipper montering da. Neste arbeide blir baby strikk.
25. juli 2013
Hårpynt.
Jeg har heklet hårpynt og sydd det på hårspenner. I midten er det en knappepynt. Ikke store jobben men dem passer til en tunika og jakke jeg har strikket i mandarin medi.
14. juli 2013
Genser.
Mønsteret til denne genseren fant jeg i hefte Sandnes garn,mandarin medi 1308.
Jeg valgte lime grønn i bunnfarge og brunt og blått i mønster. Den er strikket i str.2 år og skal bli en gave en gang. Denne likte jeg godt og strikke :)
Jeg valgte lime grønn i bunnfarge og brunt og blått i mønster. Den er strikket i str.2 år og skal bli en gave en gang. Denne likte jeg godt og strikke :)
28. juni 2013
Jakke.
Jakke strikket i Mandarin Medi. Mønsteret er fra Sandnes Garn 1308. Jeg har strikket tunika i samme mønster og farge. Syntes denne ble veldig søt. Deilig garn og strikke av. Brukte pinne nr.3,5. Det er hekling nederst på armer og rundt jakka.
20. juni 2013
Pannebånd.
Her har jeg brukt litt restegarn og strikket Marius pannebånd. Det er brukt falk garn og strikket på pinne nr. 3,5.
Størrelsen er 10-12 år. Dette blir en gave en gang.
Størrelsen er 10-12 år. Dette blir en gave en gang.
13. juni 2013
Setesdalsgenser.
Jeg fant mønsteret på setesdals genseren i hefte Klassikere tema 10 barn. Alltid morro med gamle oppskrifter som blir populært igjen. Denne er strikket i sisu på pinne nr.3 og i str.10-12 år.
4. juni 2013
Kjole.
Sandnes garn har kommet med et nytt garn. Det heter Mandarin medi. Kvaliteten er det samme som mandarin petit bare litt tykkere. Den er strikket på pinne nr.3,5. Den står i mønsterhefte 1308. I bladet er det mønster til voksne og barn. Flere fristelser der ja :) Det mangler en perle mitt i blomsten på hjertene. Får se om jeg finner noe som passer bra. Denne er strikket i str. 6 år.Har tenkt det skal bli skole-kjole til barnebarnet. Ble riktig fornøyd med denne.
29. mai 2013
Jakke.
Ja nå ble det en jakke i seterdals mønster. Mønsteret er fra Sandnesgarn Klasikere. Jeg valgte og bruke Falk garn og strikket på pinne nr. 3,5. Ble litt utradisjonelt med lilla men litt morro og strikke med en litt frisk farge. Den er strikket i str. 8 år og blir en gave til ei jente en gang.
Det blir mere seterdals strikk på meg :)
Det blir mere seterdals strikk på meg :)
22. mai 2013
Sokker.
Restegarn sokker strikket av Online garn. Det ble to par små barnesokker.
Jeg har nå en seterdalsjakke på pinnene som snart er ferdig. Morro med litt større plagg og strikke etter masse sokker.
Jeg har nå en seterdalsjakke på pinnene som snart er ferdig. Morro med litt større plagg og strikke etter masse sokker.
7. mai 2013
Sokker.
Tre par sokker strikket av ONline garn på pinne nr3,5. Nå har jeg mange par liggende til gaver. Men det er vel snart slutt på sokketid når sommeren nærmer seg. Syntes det var så fine lilla farger på garnet.
30. apr. 2013
Pannebånd.
Pannebånd strikket av sandnes mini alpakka. Det er brukt restegarn og strikket i mariusmønster.
Det skal være gave til ei jente på nesten 7 år.
Det skal være gave til ei jente på nesten 7 år.
20. apr. 2013
Pannebånd.
Pannebånd strikket i sandnes mini alpakka. Jeg har tegnet mønsteret selv og brukt restegarn. Ikke helt fornøyd men håper at ei jente på 10år liker det.
16. apr. 2013
Sokker.
Tre par sokker strikket av Online garn på pinne nr. 3,5.
Det er litt morro og strikke med flerfarget garn. Dette blir gaver etter hvert som det trengs.
Det er litt morro og strikke med flerfarget garn. Dette blir gaver etter hvert som det trengs.
10. apr. 2013
Bunad.
Bunad jakke og strømper til en liten gutt. Jeg satte igang fort med dette arbeide da en grantante gutt på et år trengte en bunad til 11 mai og 17 mai. Min søster strikker vest og nikkers.
Mønsteret er fra husfliden og strikket i Rauma baby garn på pinne nr. 2,5.
Denne bunaden har jeg strikket for flere år siden til mitt barnebarn. Han ble riktig så fin i den.
Mønsteret er fra husfliden og strikket i Rauma baby garn på pinne nr. 2,5.
Denne bunaden har jeg strikket for flere år siden til mitt barnebarn. Han ble riktig så fin i den.
1. apr. 2013
Marius vest.
Nå er julegaver påbegynt. En gave til en liten gutt strikket i str. 2 år. Det er en vest strikket i sisu på pinne nr.3 Oppskriften fant jeg i til fjells 1111. Jeg kjøpte en bunt i petrol farge og resten var restegarn.
24. mars 2013
Sokker.
To par sokker har det blitt. De minste er i Regia garn. De store sokkene er strikket i Online garn.
Dette skal bli gaver. Sokker er fint og ha som mellom strikk.
Nå har begynt og tenke på julegaver til barn.
Dette skal bli gaver. Sokker er fint og ha som mellom strikk.
Nå har begynt og tenke på julegaver til barn.
17. mars 2013
Kjole.
Denne kjolen fant jeg i hefte sisu barn 1301. Matroskjole med sløyfe heter den og er strikket i sisu garn på pinne nr.3. Den er strikket i str, 6 år. Barnebarnet mitt skal få den til høsten.
Jeg ble veldig fornøyd med den. Det var mye jobb på skjørtet nederst men egentlig artig og strikke :)
Jeg ble veldig fornøyd med den. Det var mye jobb på skjørtet nederst men egentlig artig og strikke :)
7. mars 2013
Piratbokse.
Jeg har strikket piratbukse til den røde og hvite tunikan. Mønsteret er fra mandarin barn 1306.
Den er strikket på pinne nr. 2,5. Jeg begynte på en i større str.på pinne nr. 3 og kom langt. Så bestemte jeg meg for og rekke opp. Tror denne blir mere passe til barnebarnet mitt. Ble fornøyd med settet:)
Den er strikket på pinne nr. 2,5. Jeg begynte på en i større str.på pinne nr. 3 og kom langt. Så bestemte jeg meg for og rekke opp. Tror denne blir mere passe til barnebarnet mitt. Ble fornøyd med settet:)
26. feb. 2013
Tunika.
Her har jeg strikket en sommer tunika i mandarin petit. Mønsteret er fra mandarin barn 1306. Den er strikket på pinne nr.3. Jeg fellte inn litt flere masker i halsen enn i mønsteret. Syntes at den ble litt vid etter mønsteret.
Ble veldig fornøyd og barnebarnet skal få den. Jeg skal strikke en hvit piratbukse til den.
Størrelsen er 6 år.
Ble veldig fornøyd og barnebarnet skal få den. Jeg skal strikke en hvit piratbukse til den.
Størrelsen er 6 år.
20. feb. 2013
Sokker.
To par sokker strikket i Regia garn på pinne nr.3,5
Sokkene skal være gaver. Alltid kjekt og ha litt sokke strikk innimellom noe annet.
Neste prosjekt er sommer kjole.
Sokkene skal være gaver. Alltid kjekt og ha litt sokke strikk innimellom noe annet.
Neste prosjekt er sommer kjole.
17. feb. 2013
Leggvarmere.
Jeg har strikket små leggvarmere til jakka. Mønsteret ble noe av det samme som på jakka. Blir litt søtt det:)
10. feb. 2013
Jakke.
Jeg har strikket en barne jakke i str.6 år. Den er i hefte sisu barn 1301. Mye fint i det hefte.
Jeg brukte mini alpakka istedet for sisu. Et deilig garn det:) Det ble igjen en del restegarn. Jeg vil strikke leggvarmere til jakka. Får jeg kjøpt et lilla tyllskjørt til så blir det til jakka.
Jeg brukte mini alpakka istedet for sisu. Et deilig garn det:) Det ble igjen en del restegarn. Jeg vil strikke leggvarmere til jakka. Får jeg kjøpt et lilla tyllskjørt til så blir det til jakka.
1. feb. 2013
Mariusgenser.
Mariusgenser fra hefte sisu barn 1301. Den er strikket i sisu garn pinne nr.3. Farger er petrol,lime og hvit.
Str. er 12 år. Syntes veldig godt om de fargene sammen.
Str. er 12 år. Syntes veldig godt om de fargene sammen.
12. jan. 2013
Marius tunika.
Jeg fant litt mere lanett i restegarnet mitt. Marius er alltid like flott syntes jeg. Da ble det en marius tunika i str. 1 år. Men den ble stor i str. syntes jeg. Jeg har tenkt at det skal være en gave til ei jente en gang. Kjekt og ha noe liggende til slikt.
Handa mi går det bra med etter brudd og oprasjon. Men nå er det trening som skal til. Flott med litt strikking da:)
Handa mi går det bra med etter brudd og oprasjon. Men nå er det trening som skal til. Flott med litt strikking da:)
2. jan. 2013
Sokker.
Sokker strikket av onlinegarn på pinne nr.3,5. Det er brukt restegarn så str. er vel ca 34.
Nå skal jeg strikke en tunika i mariusmønster. Har litt garn liggende som kan brukes.
Nå skal jeg strikke en tunika i mariusmønster. Har litt garn liggende som kan brukes.
16. des. 2012
Votter.
Jeg har greid og få gjort ferdig vottene. Strikket ferdig og tovet dem og lagd band. Det tok lang tid med armen som ikke er frisk. Jeg skal på kontroll den 9 Januar. Da har det gått seks uker siden oprasjonen.Det er godt og kunne greie litt.
3. des. 2012
Votter.
Votter av Rauma Vamsegarn. Dem er strikket på pinne nr. 5,5 og skal toves. Det ble brått slutt på strikking da håndleddet brakk. Den er operert så jeg må vente på den kan trenes opp igjen. Kan jo bruke tiden på og se i strikkebøker :)
19. nov. 2012
Tunika.
Marius tunika i str. 6 år. Den er strikket i sisu garn på pinne nr.3. Denne ble jeg veldig fornøyd med. Marius mønste er alltil fint syntes jeg. Dette blir gave til barnebarnet mitt.
8. nov. 2012
Kjole.
Kjole strikket i mandarin petit. Mønsteret er fra hefte mandarin barn 1204. Jeg valgte en lilla farge. Syntes kjolen ble litt kjedelig så jeg heklet en blomst og sydde på. Ikke helt fornøyd. Kanskje jeg lager litt mere pynt på den.
1. nov. 2012
Sokker.
Jeg har strikket to par sokker innimellom det andre jeg har strikket. Garnet jeg har brukt er Online. Deilig garn til sokker.
Blomst.
Jeg har strikket en blomst fra hefte Famiens strikkebok. Jeg brukte noe restegarn. Ble ikke så bra og monteringa forstod jeg ikke alt av. Men min kusine ønsket seg denne,og hun har bursdag snart.
20. okt. 2012
Fanagenser.
Fanagenser strikket til meg selv. Nå er den ferdig med hette. Det ble en stor og god genser.
Mønsteret er fra Familiens strikkebok.
14. okt. 2012
Genser.
Her har det blitt en genser til som jeg fant i samme hefte som siste innlegg. Det er fra familiens strikkebok.
Det er fanagenser til meg selv. Garnet heter Superwash Sport. Det skal strikkes en hette på genseren også,men måtte vise den fram før hette. Jeg har brukt pinne nr.3,5 Det ble en stor og varm genser. Tror jeg kommer til og bli glad i den på kalde dager.
Det er fanagenser til meg selv. Garnet heter Superwash Sport. Det skal strikkes en hette på genseren også,men måtte vise den fram før hette. Jeg har brukt pinne nr.3,5 Det ble en stor og varm genser. Tror jeg kommer til og bli glad i den på kalde dager.
30. sep. 2012
Genser.
Jeg har strikket en genser til meg selv. Den er lik barnegenseren jeg strikket i sist innlegg.
Mønsteret er fra familiens strikkebok.
Garnet jeg har brukt er Duo strikket på pinne nr. 3,5
Jeg ble veldig fornøyd med den.
Mønsteret er fra familiens strikkebok.
Garnet jeg har brukt er Duo strikket på pinne nr. 3,5
Jeg ble veldig fornøyd med den.
16. sep. 2012
Genser.
Her har det blitt en barnegenser i str.6 år.
Mønsteret fant jeg i Familiens Strikkebok. Jeg har brukt Duo garn.
Første gang jeg strikker av det. Godt og strikke av.
Strikket den på pinne nr. 3,5
Nå skal det bli en genser til meg selv av det garnet.
7. sep. 2012
Hals.
Hals strikket i Freestyle fra Dale.
Oppskriften er fra Dale garn 266.
Masse fint i det hefte.
Halsen er strikket på pinne nr.5
Str. er 10-12 år.
Dette skal bli en julegave.
Abonner på:
Innlegg (Atom)