Nå er hele settet strikket ferdig. Jeg ble veldig fornøyd. Lua har tre dusker,en rød og to hvite. Den er strikket i falk garn på pinne nr. 3. Måtte passe på og ikke strikke for stramt i mønsteret for at måle skulle stemme.
Tunika strikket i Falk garn. Mønsteret er fra hefte Dale garn nr.246. Den er strikket på pinne nr. 3 Det skal bli en rød tights til. Str. er 6 år og barnebarnet skal få den.
Et par votter til har det blitt. Mønsteret er fra Sandnes Garn Tema 16 toving. Dem er strikket på pinne nr.4 i str. 4-6 år i tove garn. Det blir strikket mindre nå da det er sommer og annet som skjer. Men noe på pinnene må jeg ha.
Jeg forbereder vinteren med litt votter. To par har det blitt,strikket i Rauma vamsegarn. De er strikket på pinne nr.6 og tovet i vaskemaskinene. Tenker det blir julegaver.
Baby kjolen er strikket lanett på pinne nr.2,5. Str. er 3-6mnd. Det skal bli en gave. Mønsteret er hentet fra Viking Garn 0706. Jeg har strikket to slike kjoler før.
Jeg hadde noe lanett garn liggene. Fant en gammel oppskrift som jeg har strikket før. Det ble en baby jakke og lue i str. 2-4 mnd. Hefte er 0412 Sandnes Lanett. Morro og strikke noe smått.
Her er en genser til en gutt i mandarin petit. Den er strikket på pinne nr.3 Mønsteret har jeg lagd selv etter maske antall til 8 år. Flagget broderte jeg på til slutt. Ikke lett det da tråden deler seg lett. Jeg ble fornøyd med denne. Jeg viste fram genseren til barnebarnet på skype og han likte den.
Jeg har strikket en kjole i mandarin petit. Kjole oppskriften er den samme som jeg har strikket før. Jeg har selv komponert mønsteret. Dette skulle bli en ordentelig norsk kjole som barnebarnet skal bruke i Brasil. Det er stas med noe som en ser hvor en kommer fra. Jeg har brodert på flagget. Litt vanskelig og sy med mandarin petit da tråden deler seg lett. Neste arbeide blir en bomullsgenser til gutt med flagg på. Skal se om jeg finner en grunn oppskrift og strikke etter av mandarin petit.
Her har det blitt en skinn pose til Baby. Jeg har sydd mange av dem før og nå var det på tide med en til. Jeg har skinn liggende som jeg har kjøpt. Har solgt flere av dem og fått fine tilbakemeldinger på dem. Jeg skal trykke på mønster,kanskje motiv med lam på.
Dette er en baby jakke strikket i Lanett på pinne nr. 2,5. Mønsteret er fra hefte Klassikre 0-4 Sandnes Garn. Jakken er strikket i str. 6mnd. Ble veldig fornøyd. Dette skal bli en gave til en liten baby.
Jeg har strikket to par restegarn sokker i sisu. Jeg har brukt marius mønsteret og ellers etter eget hode. Har tenkt og bruke opp mere restegarn til sokker. Ingen stor planer ellers for strikking. Men må ha noe på pinnene hele tiden.
Her har det blitt en guttegenser i mandarin petit. Den er strikket i str. 8 år på pinne nr.3. Syntes det var litt spreke farger sammen. Jeg fant mønsteret i hefte mandarin barn 1204. Det er mye fint i det hefte.
Enda en sommerkjole fra meg. Det er stort behov for slike lette kjoler til barnebarnet mitt. Jeg har strikket denne før i andre farger. Brukte litt restegarn og kjøpe en bunt med mandarin petit. Mønsteret fant jeg i et eldre hefte mandarin barn 0904.
Jeg fant et mønster i hefte mandarin barn. Det er egentelig et skjørt og en overdel. Jeg strikket tre kapper og videre en overdel som er etter eget hode. Syntes det er like greit med hel kjole. Størrelsen er 4år. Håper og tror at det passer barnebarnet mitt. Ble fornøyd med denne. Garnet er mandarin petit og strikket på pinne nr.3
Denne tunikan og tights fant jeg i et nytt hefte. Dalegarn sommer. Det er et nytt bommulsgarn som heter Vipe. Det er litt blankt og greit og strikke av. Det er brukt pinne nr. 3. Masse fint i det hefte. Det er oppskrifter til barn og voksne i det hefte.